Pages

Monday, August 23, 2010

Misteri kehilangan Lembu Cisdel

Share
Hari ini 23/8/2010, genaplah 1 minggu misteri kehilangan lembu cisdel yang 
masih hilang dan tidak dapat dijumpai. kemungkinan lembu itu merajuk adalah
amat tinggi sekali kerana tuan nya sudah lama tidak menghupdate blog tersebut.
Setelah pelbagai usaha telah dilakukan oleh pemilik lembu cisdel ini sendiri tapi 
masih lagi tidak berjaya menyebabkan pemilik lembu cisdel ini terpaksa meminta
bantuan para pembaca blog beliau untuk turut sama mencari lembu cisdel tersebut..
Aku sebagai si tukang sibuk aka penyiasat tak bertauliah rasa cam terpanggil untuk menolong mencari lembu cisdel ini ( alasan sebenar nk duit raya jer ) :D kerana tidak mahu perkara2 buruk berlaku kepada lembu cisdel ini..cewah..baik pnye ayat haha setelah mencatat maklumat2 yang diperlukan untuk melakukan penyiasatan ini, aku pm keluar lah menjalan kan misi mencari untuk menyiasat kemanakah lembu cisdel ini menghilang dan motif beliau menghilangkan diri..
aku mulakan pencarian di
kawasan pantai…
Tapak kaki aku semasa mencari lembu Cisdel
Kawasan hutan…
Curik dengan pakcik google
Kawasan  gunung..
yang nie pm same
Merata2 lah aku cari ..
N last sekali aku cari lah kat  cni..mane tau jmpa an?
Tp still x de gak….
aku pm mula berputus asa….
Tetibe terlintas di fikiran aku nk meminta kat sorang bomoh nieh…
Die nie kire otai gak la dlm cari2 benda  ilang nieh
Ketuk pnya ketuk..
Aku  : assalamualaikum..tuan rumah..oOo tuan rumah..
Tok Bomoh : wakumslm nak ..masuk la..x de makanan nie. .bulan puasa katakan…
Aku : x de makanan ker?( sia2 jer aku dtg )* yg nie cakap dlm ati la.. kot2 trase ati die kang... nie sy dtg nie dgn 1 ajat..nk tnya bnda lah nie… x bnyak…dlm 3,4  soalan jer..
Tok Bomoh  : haa..tnya lah
Aku : nie ad mmbr aku nie..lembu  die ilang..Tok bleh tlg tgk2 kan ker x? ( sambil menunjukkan gambar lembu cisdel tersebut )
Tok bomoh : nnt aku nk baca mantera jap *x leh diperturunkan disini kerana sebab2 keselamatan
Selesai menjampi..
Tok Bomoh : haa…aku da tau da kat mane lembu member ko 2..
Aku : kat mane tok?
Tok Bomoh : kat cni jer nak..*sambil berbisik kat telinga aku..ko pg la cari yer?
Aku : ok3..terima kasih ye tok..
Tok Bomoh : ai..terima kasih jer ker?
Aku : yela2..ambik nie ye..wat belanja *sambil menghulurkan duit kertas monopoli
Aku pm meneruskan pencarian di tempat yg dinyatakan oleh tok bomoh tersebut…
Dan terjumpalah si lembu cisdel td sedang menangis..
Dengan perlahan aku mendekati beliau dan aku bertanyakan mengapa menangis buruk tol muka hang nieh ..tp si lembu  tersebut terus menangis dan cuma menghulurkan sekeping gambar  untuk aku melihatnya…sekeping gambar yang mampu menceritakan segala2 nya…
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
V
Curik dari blog Cik Sitikus
Rupa2 nyer si lembu cisdel td frust kerana si lembu betina memilih lembu jantan lain.
Di harap tuan lembu dapat membawa pulang lembu cisdel ini sebelum beliau pergi merantau lebih jauh meratapi kehilangan kekasih hati nya itu.. Sape2 yang rase mahu menjoin contest ini juga boleh lah menklik di sini ye? [ KLIK SINI ]

No comments:

Post a Comment